IDWARTA

Media Informasi Uda Gitu Aja

Oktober 4, 2022

Berikut lirik lagu ‘Pok Ame Ame belalang kupu-kupu bayar duit aku’ yang trending di TikTok secara lengkap.

Lagu ‘Pok Ame Ame belalang kupu-kupu’ tengah trending di TikTok. Tetapi lagu itu bukan lagu anak-anak yang kerap kita dengar.

Lagu ‘Pok Amai Amai belalang kupu-kupu’ yang trending di TikTok ini meruapkan lagu yang dinyanyikan oleh Floor 88 dan mempunyai judul ‘Hutang’. Floor 88 sendiri sebagai band asal Malaysia.

Sesuai judul lagunya, lagu ini bercerita cerita masalah meminta utang yang telah lama tidak dibayarkan.

Berikut lirik lagu Utang ‘Pok Ame Ame belalang kupu-kupu’ – Utang yang trending di TikTok:

Kau nak cepat kaya

Macam jual unta

Tapi kau sendiri

Malas nak usaha

Cerita sana sini

Gebang kau merata-rata

Pantang depan mata

Ada saja cerita

Tipu belit kawan

Memacam ular sawa

Bila dah tahu kau lari berbatu

Macam kau nampak hantu

Cerita zaman dulu

Pak Kaduk gadai tanah

Dia laga ayam bukan kepunyaannya

Cerita zaman sekarang

Kau yang guna duit orang

Pabila pecah tembelang

Lari lintang pukang

Kau tak mampu bayar sekupang-pang

Alakazam!

Pok amai amai belalang kupu-kupu

Bayar duit aku yang semua kau sapu

Kambing biri-biri ala sudah datang dari Jawa

Mana kau nak lari bawa duit tu ke mana

Buai laju-laju buai sampai lah pokok sena

Duitku beribu semua entah ke mana

Memanda Fasola tikam di tapak kakinya

Dah memang kau salah, ku taboh kau pun tak apa

Rampo ngiseng semar tilem

(Bulu kucing sate)

(Solo, solo, solo, solo, solo)

(Solo, solo, solo, solo, solo)

(Solo, solo, solo, solo, solo)

La la la la la la la la la la la

Cerita zaman dulu

Pak Kaduk gadai tanah

Dia laga ayam bukan kepunyaannya

Cerita zaman sekarang

Kau yang guna duit orang

Pabila pecah tembelang

Lari lintang pukang

Kau gak mampu bayar sekupang-pang

Ram pang-pang

Pok amai-amai belalang kupu-kupu

Bayar duit aku yang semua kau sapu

Kambing biri-biri sudah datang dari Jawa

Mana kau nak lari bawa duit tu ke mana

Buai laju-laju buai sampai pokok sena

Bayar hutang itu takut nanti kau merana

Memanda Fasola tikam di tapak kakinya

Dah memang kau salah, ku taboh kau pun tak apa

Rampo ngiseng semar tilem

Rampo ngiseng semar tilem

Demikian lirik lagu ‘Pok Amai Amai belalang kupu-kupu bayar duit aku‘ yang trending di TikTok. Jangan lewatkan pula ulasan mengenai 6 Alasan Akun TikTok Diblokir, Ingin Tahu? Cek Yuk.